Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
REXE- Revista de Estudios y Experiencias en Educación
Número actual
Números anteriores
Announcements
Tesauro
UNESCO
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Lineamientos éticos
Contact
Artículos más descargados
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 23 No. 52 (2024)
Vol. 23 No. 52 (2024)
Published:
2024-08-01
Full Issue
Número completo (Español (España))
Editorial
Presentación Edición 23(52)
Angélica Vera Sagredo
9 - 10
pdf (Español (España))
Investigación
El impacto de las concepciones en las teorías de comprensión lectora de docentes para el logro del aprendizaje de los estudiantes en contexto de pandemia
Angelina Contreras-Bravo, Ricardo González-Méndez
12 - 28
pdf (Español (España))
El Podcast como Apoyo al Razonamiento Profesional Evaluado por la Inteligencia Artificial
Oscar Bustos-Moyano, Pablo Morales-Barrientos, Hugo Tapia-Gallardo, Paul Medina-González, Máximo Escobar-Cabello
29 - 42
pdf (Español (España))
EXPERIENCES OF TEACHING WORK IN PRIMARY EDUCATION IN MEXICO 2022: PERSPECTIVES DURING AND AFTER COVID-19
Necihuatl Tonantzin Huerta-Lara, José Juan Cervantes-Niño
43 - 59
pdf (Español (España))
Sin Reflexión No Hay Innovación: El Papel de la Reflexión Docente en el Impulso de la Innovación Educativa en Educación Superior
Pedro Sotomayor-Soloaga, Daniela Escobar-Mancilla; Nelly González-Silva; Esteban Todelo-Pérez de Arce
60 - 77
pdf (Español (España))
Inclusión educativa en Colombia: El impacto del periódico escolar en una escuela primaria a través de la Investigación – Acción
Wilman Leonid Ruge, Yeny Paola Bernal, Jhon Ricardo León , Marly Viviana Meza, Juan Felipe Rangel, Anthony Tonk Sierra
78 - 103
pdf (Español (España))
CONNOTATIONS ATTRIBUTED TO THE ASSESSMENT OF LEARNING: A LOOK BASED ON FACTORS OF ENTRY INTO INITIAL TEACHER TRAINING
Ana Carolina Maldonado-Fuentes
104 - 123
pdf (Español (España))
Standardized educational assessments in the states of Espírito Santo and Baja California
Ian Puppin Lopes, Ronildo Stieg, Wagner dos Santos
124 - 141
pdf (Español (España))
Attrition and entry in the teaching workforce in Chile between 2021-2022
Vanessa Orrego-Tapia
142 - 160
pdf (Español (España))
WHAT HAPPENS WITH DIACRITICAL TILDATION IN ACADEMIC TEXTS PRODUCED BY STUDENTS OF THE CHILEAN EDUCATIONAL SYSTEM?
Anita Ferreira-Cabrera, Lorena Blanco-San Martín
161 - 180
pdf (Español (España))
Values in Initial Teacher Training: What the future professors of a chilean university have to say?
Samuel Pérez-Norambuena, Luis Felipe Castelli Correia de Campos
181 - 194
pdf (Español (España))
Board games as a motivational inductor for learning in adolescents: A systematic review
Lilian Gutiérrez-Medina, Geraldine Arrué Quezada, Lucía Illanes-Aguilar
195 - 213
pdf (Español (España))
Inclusive and Intercultural Education Teaching Challenge. Phase 1 Reflective diagnosis.
David Román-Soto
214 - 231
pdf (Español (España))
Peace education: a phenomenological perspective on the perceptions of English pedagogy students.
Erika de la Barra Van Treek, Soffía Carbone-Bruna
232 - 247
pdf (Español (España))
Educational Research about teachers. Perception of teachers in postgraduate training
Carmen Claudia Acuña-Zúñiga, Gonzalo Ricardo Aguayo-Cisternas, Andrés Troncoso-Ávila, Laura Beatriz Torres-Rivera, Mario César Tapia-Henríquez
248 - 265
pdf (Español (España))
Estudios y Debates Pedagógicos
Espejos de Sostenibilidad: Ideas-guía para desvelar creencias y actitudes hacia la sostenibilidad desde Modelo Transformacional de Responsabilidad Social Universitaria (RSU) de Alcaraz-Lamana y la Teoría de Acción Planificada de Ajzen
Nicolas Ponce-Diaz, María Jesús Martínez-Usarralde, José Beltrán-Lavador
267 - 284
pdf (Español (España))
Experiencias Pedagógicas
Educação Ambiental e Ensino de Biologia: uma experiência pedagógica a partir da Aprendizagem Baseada em Projetos
Nayana de Almeida Santiago Nepomuceno, Ana Karine Portela Vasconcelos, Betina da Silva Lopes
286 - 301
pdf (Español (España))
Ciência tátil em espaços não-formais de educação: partilhando experiências expositivas sobre anatomia
Charlline Vládia Silva de Melo, Gilvandenys Leite Sales, Maria de Fátima Carvalho Lima, Renata Souza e Silva, Gilberto Santos Cerqueira
302 - 318
pdf (Español (España))
La poesía científica de Jorge Drexler y su uso potencial en la enseñanza interdisciplinaria de Ciencias Naturales y Lengua Española
Paulo Victor Santos Souza, Leila dos Santos Nogueira, Marta Maximo-Pereira
319 - 336
pdf (Español (España))
Motor wedges for the development of motor skills and the consolidation of scientific content on the human body and health in early childhood education
María Isabel Cifo-Izquierdo, María Jesús Garre-Pérez, Elena Olmos-Sánchez, Carlos de-Pro-Chereguini
337 - 354
pdf (Español (España))
KNOWLEDGE DIALOGUE FOR CONCEPTUAL CHANGE OF THE MOON’S PHASES: A CASE IN IQUIQUE
Paulina Quispe-López, Rodrigo Rivera-Contreras, José Luis Díaz-Polanco
355 - 370
pdf (Español (España))
Make a Submission
Make a Submission
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
indexaciones