Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
REXE- Revista de Estudios y Experiencias en Educación
Número actual
Números anteriores
Announcements
Tesauro
UNESCO
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Lineamientos éticos
Contact
Artículos más descargados
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 23 No. 51 (2024)
Vol. 23 No. 51 (2024)
Published:
2024-04-01
Full Issue
Número completo (Español (España))
Editorial
Presentación Edición 23(51)
Angélica Vera Sagredo
9 - 10
pdf (Español (España))
Investigación
Escribir en la escuela: una revisión sistemática de propuestas de enseñanza implementadas en el nivel secundario
María de los Ángeles Chimenti, Juliana Tonani
12 - 31
pdf (Español (España))
Sobre la didáctica de las danzas folklóricas en el contexto escolar chileno: aproximaciones desde una experiencia de Aprendizaje Servicio
Jean Paul Rannau-Garrido, Mauricio Contreras-Olivares
32 - 50
pdf (Español (España))
Use of investigative skills in teachers of Language in Primary Education
Jennifer Caroca-Guzmán, Macarena Yancovic-Allen
51 - 67
pdf (Español (España))
Estrategias Docentes para Enseñar Matemáticas: Trabajo Colaborativo entre Profesionales del Área de Matemáticas y Educación Diferencial
Francisca Contreras, Llangka Pailamilla, Juan Luis Piñeiro
68 - 91
pdf (Español (España))
Family-school relationship, yes... but not so much. Social representations of teachers in training
Héctor Cárcamo-Vásquez, Pablo Méndez-Bustos
92 - 107
pdf (Español (España))
Análisis de la reflexión de profesores de Biología en formación desde una perspectiva rizomática
Eduardo Ravanal-Moreno, Ronnie Videla-Reyes
108 - 127
pdf (Español (España))
Technological pedagogical content knowledge (TPACK) in rural contexts: A literature review
Miguel Ángel Paidican-Soto, Pamela Alejandra Arredondo-Herrera
128 - 152
pdf (Español (España))
Decoding through narratives the development of TPACK of Mathematics teachers
Vera Lúcia de Oliveira Freitas Ruas, Josué Antunes de Macêdo, Edson Crisostomo
153 - 175
pdf (Español (España))
The narrative language of emotions in the interdisciplinary work of collaborative practices with students of Early Childhood Education, Differential Education and Primary Education
Teresa Ríos-Saavedra, Bernarda Toledo-Toledo
176 - 196
pdf (Español (España))
Being a teacher in virtual environments: post-pandemic challenges and demands for initial teacher training. An approach from the evaluation of future teachers and their mentors.
Marcela Palma-Troncoso, Rosse Marie Vallejos-Gómez, Gerardo Urra-Barra
197 - 212
pdf (Español (España))
Evaluation of Teacher Induction Programs (E-Tip): Validity of the Criteria
María-Mercedes Yeomans-Cabrera, Jonathan Martínez-Líbano
213 - 233
pdf (Español (España))
Profile of Support Teacher in the processes of Inclusion of Deaf Students in Higher Education
Karina Muñoz-Vilugrón, Claudia Martínez-López, Gabriela Subiabre-Pérez, Carmen Sastre-González
234 - 252
pdf (Español (España))
Emotions in the learning process: systematic review
Reinaldo Salcedo-de-la-Fuente, Lizbeth Herrera-Carrasco, Lucía Illanes-Aguilar, Felipe Poblete-Valderrama, Viviana Rodas-Kürten
253 - 271
pdf (Español (España))
Estudios y Debates Pedagógicos
Teacher education and immigration in Chile: Rationale and proposals from a culturally relevant pedagogy framework
Michel Riquelme-Sanderson, César Peña-Sandoval
273 - 291
pdf (Español (España))
Teaching space-time prepositions in English as L2: How do we approach them in the classroom?
Mackarena Kartsevski, Ítalo Lazcano
292 - 311
pdf (Español (España))
Experiencias Pedagógicas
Implantación del Aula Invertida en las Prácticas de Laboratorio de una Asignatura Básica de Química
Milagros Rico-Santos, María del Pino Quintana-Montesdeoca
313 - 331
pdf (Español (España))
Ionizing Radiations in the Physics Degree Curriculum: an analysis from Basil Bernstein's Pedagogical Device
Eric Delarco Bertoni, Leandro Londero
332 - 350
pdf (Español (España))
Uso da Aprendizagem Baseada em Projeto e Scrum para o desenvolvimento de um MOOC: um Relato de Experiência
Cynthia Pinheiro Santiago, José Wally Mendonça Menezes, Francisco José Alves de Aquino
351 - 371
pdf (Español (España))
Image, matter and object: a pedagogical experience around the didactic-object for the construction of learning spaces in primary school
Nora Ramos-Vallecillo, Víctor Murillo-Ligorred
372 - 390
pdf (Español (España))
Teachers’ Conceptions and Use of Cooperative Learning in EFL Classrooms
Soffía Carbone-Bruna, Erika de la Barra-Van Treek
391 - 408
pdf (Español (España))
Make a Submission
Make a Submission
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
indexaciones