Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Revista de Estudios y Experiencias en Educación
Número actual
Números anteriores
Announcements
Tesauro
UNESCO
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Lineamientos éticos
Contact
Artículos más descargados
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 22 No. 50 (2023)
Vol. 22 No. 50 (2023)
Published:
2023-12-01
Full Issue
pdf (Español (España))
Editorial
Presentación Edición 22(50)
Gerson Mora Cid
9 - 10
pdf (Español (España))
Investigación
The importance of the first year of professional practice in the teacher identity process
Cristina Bellido-del-Pino, Cristina María García-Fernández
12 - 27
pdf (Español (España))
Competencias docentes para el aprendizaje profundo en estudiantes universitarios: una revisión sistemática
Rocío Cristi-González, Yeysi Mella-Huenul, Cristian Fuentealba-Ortiz, Alexis Soto-Salcedo, Ricardo García-Hormazábal
28 - 46
pdf (Español (España))
Reflexive practices implemented in the development of professional practice, from the perspective of teachers in training for Basic Education
Carolina Flores-Lueg, Sofía Sánchez-Novoa
47 - 64
pdf (Español (España))
El pensamiento crítico en los estudiantes de una Escuela Nacional Superior de Arte
Yosbelth Pedro Chavesta-Incio, María de los Ángeles Sánchez-Trujillo
65 - 81
pdf (Español (España))
Colaboración en co-docencia cuando se promueve la habilidad de argumentación en el aula de matemáticas
Daniel Gómez-Meneses, Horacio Solar-Bezmalinovic
82 - 98
pdf (Español (España))
STEAM teachers: Design and validation of a teacher training program
Marcela Silva-Hormazábal, Ángel Alsina
99 - 120
pdf (Español (España))
Description of Life Satisfaction Index (LSI-A) of elderly people participating in the Third Age Programme at a Chilean university
Ana Cancino-Ulloa, Carla E. Contreras-Saavedra
121 - 140
pdf (Español (España))
Protagonists of school coexistence: roles and actions in the school from the Chilean educational policies
Pamela Barria-Herrera, Felipe Zurita-Garrido
141 - 156
pdf (Español (España))
Reconstructing Subjective Theories About Instructional Time Alongside Chilean Teachers
Vladimir Caamaño- Vega, Pablo J. Castro, Ingrid González-Palta, David Cuadra-Martínez, Cristian Oyanadel
157 - 175
pdf (Español (España))
Percepções de discentes em engenharia sobre as atividades remotas do início da pandemia Covid-19
Sergio Augusto Rodrigues, Valéria Cristina Rodrigues-Sarnighausen, Alexandre Dal-Pai, Rogério Ferreira Sgoti, Felipe Korbus-Sutili
176 - 198
pdf (Español (España))
Teaching in a Pandemic: Perceptions of Teachers
Fancy Castro-Rubilar, Ariel Yévenes-Subiabre, Sandra Molina-Castillo, Juana Castro-Rubilar
199 - 213
pdf (Español (España))
Estudios y Debates Pedagógicos
Modelos de Formación del Profesorado e Identidad Docente: Una articulación necesaria
Lidia Valdenegro-Fuentes
215 - 234
pdf (Español (España))
La neurociencia cognitiva en la Formación Inicial Docente chilena
Francisca Beroiza-Valenzuela
235 - 250
pdf (Español (España))
Propuesta metodológica para la evaluación de competencias genéricas identitarias en educación superior
Sonia Brito-Rodríguez, Lorena Basualto-Porra, Luis Reyes-Ochoa
251 - 266
pdf (Español (España))
Teacher turnover and attrition in Chile: Why is it important and how to prevent and/or mitigate it?
Vanessa Orrego-Tapia
267 - 281
pdf (Español (España))
Experiencias Pedagógicas
Elements that promote and hinder improvement processes at school: analysis from an accompaniment experience.
Braulio Vásquez-Espinoza
283 - 300
pdf (Español (España))
Analysis of school notebooks: an activity for teaching the history of literacy
Luciana Morini, Luisina Marcos Bernasconi
301 - 316
pdf (Español (España))
Virtual academic tutoring in times of COVID-19: experiences of transformation at the higher education level
Sandra Paola Sunza-Chan, María Fabiola Sansores-Sabido
317 - 335
pdf (Español (España))
El impacto de una experiencia de enseñanza en la autoeficacia de los profesores de Inglés como Lengua Extranjera (ILE) en etapa de formación
Benjamín Carcamo
336 - 354
pdf (Español (España))
Efectos de la Educación a Distancia en Educación Primaria durante el confinamiento y propuestas para el desarrollo de la Competencia Digital Docente
Maria Perez-Alia, Paola Perochena-González
355 - 372
pdf (Español (España))
Make a Submission
Make a Submission
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
indexaciones