Synthesis of epistemological systematization of Educational Philosophy
Main Article Content
Abstract
Philosophy in its epistemological development has undergone many changes, especially the philosophy of education, therefore, it is considered opportune to analyze if the epistemological character that it has at the moment is valid; This is intended to help in the reflexive development of education in a clear, precise and in relation to its fundamental supports. For this, the structure of this text consists of two points: first, to make a brief philosophical analysis on the existence of education, and second, to highlight some aspects of the epistemological status of educational philosophy
Downloads
Metrics
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The Revista de Filosofía UCSC is an open access journal and does not charge for publication. In addition, it regulates its Copyright and access policy according to the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Public License (CC BY-NC 4.0), therefore sharing (reproducing and distributing the material in any medium or format) and adaptation (modifying, transforming, and creating from the material) is allowed as long as proper credit is given and the citation is included with the corresponding data. Moreover, it is not allowed to use the material for commercial purposes.
References
Altarejos, F. -Navas, C. (2011): Filosofía de la Educación (3ª ed.). Navarra, España:
Ediciones Unviersidad de Navarra, S.A. (EUNSA).
Artigas, M. (2009): Filosofía de las Ciencias (2ª ed.). Barcelona, España: EUNSA.
De Aquino, S. T. (2015): Corpus Thomisticum. http://www.corpusthomisticum.org/, consultado el 14 de Julio de 2015.
Díaz, A. (2013): Consideraciones sobre la filosofía de la educación ISSN 2216-0159. Praxis y Saber, 4(7), 267–279. Extraído de http://www.redalyc.org/
pdf/4772/477248391014.pdf, consultado el 23 de Junio de 2015.
Fermoso, P. (1982): Teoría de la Educación, una interpretación antropológica. Barcelona, España: CEAC.
Fullat, O. (1992): Filosofías de la Educación “PAIDEIA”. Barcelona, España: CEAC.
García Alcántara, P. (2003): Compendio de Pedagogía teórico-práctica. Argentina:Biblioteca virtual universal. www.biblioteca.org.ar
González Álvarez, A. (1963): Filosofía de la educación. Buenos Aires, Argentina: Troquel.
Hoyos, G. (2012): Filosofía de la educación. Madrid - España: Editorial Trotta, S. A.
López Y., A. (2005): Compendio historia y filosofía de la educación. República Dominicana: Publicaciones Puertorriqueñas.
Marías, J. (1979): Historia de la Filosofía (31 ed.). Madrid, España: Biblioteca de la Revista de Occidente.
Martinez, E. (2011): Ser y Educar, fundamentos de pedagogía tomista. Bogotá, Colombia: Universidad Santo Tomás.
Millán Puelles, A. (2009): Fundamentos de Filosofía. Madrid, España: Rialp.
Munita, E. (1996): Perspectiva Existencial del Hombre del Siglo XX. Concepción, Chile: Universidad Concepción.
Perelló, P. J. (2007): La Filosofía de la Educación como Saber Pedagógico. Shopia, Colección de Filosofía de La Educación ISSN-E 1390-8626, 1, 129–137. Extraído de https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5973012, consultado el 20 de Julio de 2015.
Peters, R. S. (1979): Filosofía de la educación. México: Fondo de Cultura Económica