Peace education: a phenomenological perspective on the perceptions of English pedagogy students.

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21703/rexe.v23i52.2271

Keywords:

Transcending conflict, positive peace, peacebuilder, violence, language

Abstract

Peace education emerged as a response to the harshness of World War I and subsequently continued to develop to provide a safe space for tolerance, empathy, and inclusion in cultures oppressed by violence. The purpose of this paper was to analyse the perceptions of English language teacher trainees at a private university on violence, conflict, and peace during the Covid-19 pandemic. The study was conducted using a qualitative phenomenological methodology with the participation of 54 university students. The main findings show that the students became more aware of their conflicts, the sources of violence in their environment and the importance of language in the representation of the reality they construct. They also perceived themselves as peacebuilders and visualised the importance of this role in their future teaching profession.

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Author Biographies

Erika de la Barra Van Treek, Universidad de Santiago de Chile, Chile

Doctora y Magister en Literatura por la Universidad de Chile. Profesora de estado en inglés. Actualmente académica jornada completa en el Departamento de Lingüística y Literatura de la Universidad de Santiago de Chile. Líneas de investigación: Enseñanza del inglés a través de la literatura, género y formación inicial docente, educación para la paz y aprendizaje cooperativo.  

Soffía Carbone-Bruna, Universidad Mayor, Chile

Magíster en Educación por King's College London-Inglaterra y Magíster en TEFL por Universidad de Jaén, España. Profesora de estado en inglés. Actualmente académica y Coordinadora VcM-Prácticas en la Facultad de Ciencias Sociales y Artes de la Universidad Mayor-Chile. Líneas de investigación: Estudios con enfoque de género, equidad en el sistema educativo, educación para la paz y aprendizaje cooperativo.

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Published

2024-08-02

How to Cite

de la Barra Van Treek, E., & Carbone-Bruna, S. (2024). Peace education: a phenomenological perspective on the perceptions of English pedagogy students. REXE- Revista De Estudios Y Experiencias En Educación, 23(52), 232–247. https://doi.org/10.21703/rexe.v23i52.2271

Issue

Section

Investigación