Teaching space-time prepositions in English as L2: How do we approach them in the classroom?

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21703/rexe.v23i51.1708

Keywords:

preposiciones, corporeidad, lingüística cognitiva, Enseñanza del Inglés, Adquisición de Segundas Lenguas

Abstract

Teaching the prepositions in, on and at has been a challenge in the classroom of English as a Second Language. This difficulty can be traced back to the complex nature of the prepositions, since they denote time and space, and, also, do not always have an equivalent in the mother tongue. Prepositions are usually taught explicitly by memorizing rules through visibly concrete examples, or, through implicit teaching where this grammatical axis is not paid attention to. Consequently, the use of prepositions is one of the topics that generate difficulty in the teaching-learning process of English, especially in the first levels of acquisition. Under this scenario, from cognitive linguistics, there are embodiment proposals that seek to conceptualize and explain the essence of space-time prepositions, that is, the "why" of their use. Considering the need to make them known, this article aims to disclose the conceptualization of space-time prepositions in English from an embodiment approach, to facilitate their teaching.

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Author Biographies

Mackarena Kartsevski, Pontificia Universidad Católica de Valparaíso, Chile

Doctora (c) en Lingüística por la Pontificia Universidad Católica de Valparaíso. Magíster en Lingüística Aplicada por la Universidad de Concepción. Académica en la Universidad de Talca. Áreas de investigación: Bilingüismo, Adquisición de Segundas Lenguas y Enseñanza del inglés como segunda lengua.

Ítalo Lazcano, Pontificia Universidad Católica de Valparaíso, Chile

Estudiante de pedagogía en inglés en la Pontificia Universidad Católica de Valparaíso. Áreas de investigación: Adquisición de Segundas Lenguas y Enseñanza del inglés como segunda lengua.

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Published

2024-04-01

How to Cite

Kartsevski, M., & Lazcano, Ítalo. (2024). Teaching space-time prepositions in English as L2: How do we approach them in the classroom?. REXE- Revista De Estudios Y Experiencias En Educación, 23(51), 292–311. https://doi.org/10.21703/rexe.v23i51.1708

Issue

Section

Estudios y Debates Pedagógicos