Perceptions of university mathematics teachers about the teaching- learning process in times of pandemic

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21703/0718-5162202202102147009

Abstract

University mathematics and, in particular, Calculus 1, are characterized by a high practical and exercise component, until now developed in face-to-face and nonvirtual classrooms. This article investigates the perceptions of a group of Calculus 1 teachers in a private Chilean university, towards the teaching-learning process experienced in the academic year 2020, marked by a pandemic context. The objective of the study was to identify the perceptions developed by teachers towards technological resources, main challenges, and developed emotions. The results showed perceptions of exhaustion and stress, unfavorable emotions, and technological ignorance, as well as a high commitment to their students and a great teaching vocation, characterized by traits of resilience and intrinsic motivation.

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Author Biography

Felipe Marín Álvarez, Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación

Candidato a Doctor en Educación por la Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación. Es Ingeniero Mecánico y Licenciado en Ingeniería Aplicada por la Universidad de Santiago de Chile, Licenciado en Ingeniería Mecánica por la Universidad Técnica Federico Santa María, Magíster en Docencia para la Educación Superior por la Universidad Andrés Bello. Es Académico del Departamento de Matemáticas UNAB.

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Published

2022-12-01

How to Cite

Marín Álvarez, F. (2022). Perceptions of university mathematics teachers about the teaching- learning process in times of pandemic. REXE- Revista De Estudios Y Experiencias En Educación, 21(47), 169–184. https://doi.org/10.21703/0718-5162202202102147009

Issue

Section

Investigación